Pod jednym z tych numerów Ty lub Twoje dziecko znajdziecie pomoc w trudnych sytuacjach.
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży
tel. 116 111
Ścieżka wsparcia dla dzieci. Jeśli problem przerasta i dzieci, i rodziców albo dziecko boi się lub wstydzić rozmawiać z rodzicami, może zadzwonić na ten numer (pn.-pt. od 12 do 20) lub zgłosić problem na stronie. Dzwoniąc, dziecko uzyska nie tylko pomoc w rozwiązaniu problemu, ale także wsparcie psychologiczne.
Telefon dla Rodziców i Nauczycieli w sprawie Bezpieczeństwa Dzieci (Dyżurnet.pl)
pomoc@800100100.pl, tel. 800 100 100
Każda osoba dorosła (rodzic, opiekun, nauczyciel) znająca dziecko, którego bezpieczeństwo w Internecie zostało zagrożone (np. gdy podejrzewamy, że
dziecko jest uwodzone przez dorosłego), pod tym numerem może uzyskać pomoc i informacje.
Policja (interwencje w sprawie cyberbezpieczeństwa)
cyber-kgp@policja.gov.pl, tel. 112 lub 997
Właściciele stron – także tych, które odwiedzają nasze dzieci – są zobowiązani do interwencji, jeśli na tej stronie dojdzie do znieważenia czy
obraźliwych komentarzy oraz jakichkolwiek innych form cyberprzemocy. Zniesławienie oraz zniewaga są przestępstwami ściganymi z oskarżenia prywatnego. Należy zabezpieczyć dowody (linki, skany) i zgłosić sprawę do prokuratury lub na Policję. Takie same kroki należy podjąć, jeśli zauważymy drastyczne treści.
Podejrzenie uzależnienia od internetu
tel. 801 889 880
Telefon dla osób, które mają problem lub zastanawiają się, czy mają problem z uzależnieniami behawioralnymi (w tym od internetu) oraz dla bliskich takich osób.
Rzecznik Praw Dziecka (bezpieczeństwo dzieci)
tel. 800 121 212
A także:
CERT Polska (zagrożenia sieciowe)
W przypadku zagrożeń takich jak phishing czy wirusy, należy zgłosić się do zespołu odpowiedzialnego za CERT Polska.
Federacja Konsumentów (oszustwa zakupowe)
tel. 801 440 220 lub 800 007 707
Jeśli oszustwo w internecie spowodowało znaczą utratę pieniędzy, a kontakt z osobą odpowiedzialną za witrynę nie pomaga, można zwrócić się do
Federacji Konsumentów.